Galerie: Where I live now

Unele vise se implinesc, cel putin partial. Locuiesc la 100-150m de malul Somesului. Pentru noi, doi pescari inraiti,  a fost o mana ceresca, acest apartament atat de aproape de apa. Si mai spatios decat precedentele. Deci, iata-ne aproape de apa. Cat mai repede posibil am investigat locurile de pescuit si le-am exploatat, atat cat s-a putut. Asta s-a intamplat mai incolo, in primavara, pentru ca atunci cand ne-am mutat aici, in septembrie 2003, am avut parte de o toamna rece si mohorata, venita mult mai devreme decat am fi dorit.

Totdeauna mi-au placut toamnele lungi si frumoase. Mai doream sa stau cat mai mult afara. Si natura mi se pare foarte frumoasa toamna, cu simfonia ei de culori. Si nu mai sunt caldurile acelea mari, din vara. Pacat ca se intuneca prea repede. As fi stat la infinit la pescuit.

Si din punct de vedere al capturilor e benefica toamna: se mai racoreste si pestii se pun in miscare si pentru a se „aproviziona”pentru iarna ce vine. Vremea urata inca nu ma impiedica sa-l insotesc pe Petre la pescuit. Dar acum era vorba de Somesul cu maluri inalte si abrupte, ceea ce mie niciodata nu mi-a placut. Preferam sa am macar o mica platforma unde sa-mi depozitez cele necesare, „jucariile” mele de pescuit, o galetica pentru eventualele capturi, haine, mancare, etc. Totdeauna adunam atatea de dus afara, de parca ne mutam. Cand era Dora mica venea cu noi si trebuia sa-i ducem si caruciorul de papusi, afara cu noi. De fapt, ieseam pentru cateva ore la „terorizat”pestii. Si apoi, doream sa am acces cat mai usor la apa, ca daca, intamplator, pur si simplu intamplator, se nimerea „sa se sinucida vreun peste din dragoste neimpartasita” cel putin asa spunea Petre cand prindeam si eu vreun peste mai maricel, sa pot sa-l scot si singura. De obicei Petre mergea mai incolo, eventual si mai mult, de nici nu ma auzea daca strigam:”Haide tati ca e mare!”. Asa ca trebuia sa ma descurc.

Primavara care a urmat, apoi vara, am mers in „expeditii de descoperire a locurilor bune de pescuit”. Cam singuri, pentru ca singurul nostru prieten pescar, la aceea vreme, era amator de pescuit la balti, ori noua ne placea mai mult la ape curgatoare. Aveam mai multe sanse sa prindem pesti in scurt timp si o varietate mai mare, nefiind nici asa plin de lume pe malul unei ape curgatoare. Relativ. Pentru ca pe vremea cand locuiam la Timisoara, cand mergeam la pescuit la Timis, langa Albina sau Dragsina, abia gaseam un loc liber. Mai ales ca lumea venea si la baie sau gratare, nu numai pentru pescuit.

Anul acela asa, in urmatorii la fel, de am ajuns sa cunoastem mai multe locuri de pescuit decat cei care stau de-o viata in Satu Mare.

Ce imi mai place aici este ca e aproape lunca Somesului si sunt foarte multe pasarele ce se cuibaresc aici, chair si in copacii dintre blocuri, de ne incanta cu trilurile lor, din primavara si pina in toamna. Iarna doar vrabiutele ne mai amintesc ca exista si pasarele pe Pamant.

In anul acesta in schimb, nu stiu cum va fi pentru ca „inteligentii” de la Florisal au taiat crengile de la 90%din copacii din cartier. Au lasat doar trunchiurile, fara crengi. E un adevarat genocid si la adresa noastra, a locuitorilor cartierului, dar si al orasului, la urma urmei. Apartamentul nostru este situat pe ambele parti ale blocului. Pe partea unde avem bucataria, aveam la geam un pomisor, ce facea niste flori splendide, ciclam. Si pe asta mi l-au ciuntit. A ramas doar trunchiul, gol. Crengile se refac abia in cativa ani. Si pana atunci, unde isi vor face cuibul pasarelele si cine imi va canta la geam triluri multe? Dar aerul cum va fi, fara sursa enorma de oxigen ce o produceau frunzele si pe care au decimat-o, sub pretextul „curateniei”? Deci, deocamdata, this is the place where I live.

Lasă un răspuns

