Galerie: Vincent van Gogh R.I.P.

tablou van gogh

Vaza cu margarete si maci

Vincent Willem van Gogh n. 30 martie 1853, Groot Zundert, Olanda, d. 29 iulie 1890, Auvers sur Oise, Franța) a fost un pictor olandez post-impresionist  ale cărui lucrări au avut o influență profundă asupra artei secolului al XIX-lea, prin culorile lor vii și impactul emoțional. Continuarea vezi aici : http://ro.wikipedia.org/wiki/Vincent_Van_Gogh, http://en.wikipedia.org/wiki/Vincent_van_Gogh.

Am citit cartea despre viata lui Vincent van Gogh, in ultimii ani de liceu. Bineinteles, m-a emotionat puternic. Imi plac mult tablourile lui, motiv pentru care voi atasa un clip cu ele, de pe youtube:

Iata si cateva citate din Van Gogh:

  • Nu eu am creat arta întru totul, ci dimpotrivă, am găsit-o gata, eu trebuia doar să o descopăr şi să o eliberez din natură.
  • Pescarii ştiu cât de periculoasă este marea şi cât de înfiorătoare e furtuna, dar ei nu au considerat vreodată aceste lucruri ca fiind îndeajuns pentru a-i face să rămână la ţărm.
  • Poţi avea inima înflăcărată în sufletul tău şi totuşi nimeni să nu vină lângă ea. Trecătorii văd doar o urmă de fum ieşind din horn şi îşi continuă drumul.
  • Omul nu trăieşte numai pentru a fi fericit, ci ca să facă lucruri măreţe pentru umanitate.

Si lista ar putea continua, caci a fost nu doar un mare pictor ci si un cugetator, ca toti nemuritorii.

Fie-i tarana usoara si amintirea vesnica!

 

Lasă un răspuns

