Cornulete sarate

IMG_1204
Simt adesea nevoia de a rontai ceva sarat. Asa ca, am cautat o reteta adecvata resurselor mele din frigi, si am trecut la treaba🙂

Inngrediente:

  • 100 g unt (margarina);
  • 3 pahare faina sau in functie de necesar, ca sa iasa o coca semimoale;
  • 25 g drojdie;
  • 1 lingurita zahar;
  • lapte, cam jumatate de cana;
  • 1/4 lingurita sare;
  • 100 g telemea rasa;
  • un pic de chimen, presarat si framantat in coca;
  • un ou pentru uns.

Mod de preparare:

Se freaca drojdia cu zaharul pana devina lichida. Se pune sarea, untul sau margarina, si laptele caldut, telemeaua rasa, chimenul, apoi faina. Se framanta o coca potrivit de moale, se acopera si se lasa sa stea 25-30 minute. Din acest aluat se pot forma, dupa ce a fost intins cu sucitorul, diverse forme: bastonase, covrigei, etc. Eu am ales forma de luna. Se aseaza in tava de copt neunsa, se acopera cu un servet si se mai lasa astfel 15-20 minute. Se unge fiecare cornulet cu oul batut si se dau la cuptor la foc mic.

Pofta buna!🙂

3 gânduri despre „Cornulete sarate

Lasă un răspuns

