Galerie: Gomboti cu prune si nudli

gomboti

nudliAzi vine copila mea acasa. Ca de obicei, am intrebat-o cu ce bunataturi s-o astept. Asa facea si mama cu mine, pe vremea cand eram studenta si le telefonam ca vin acasa🙂 Traditia continua, doar gusturile difera🙂 Eu am primit comanda sa gatesc gomboti cu prune si nudli. Aflandu-ne in Ardeal, denumirile mancarurilor sunt ca atare🙂 In alte parti ale tarii, se numesc papanasi cu prune, dar nudli nu stiu cum. Stiu doar ca reteta este identica cu cea de la gnocchi. Deci avem nevoie de:
– 6 cartofi;
– 2 oua;
– 600 g faina;
– 3 linguri cû ulei;
– pesmet.
Cum procedam: fierbem cartofii in coaja. Dupa ce s-au racit, ii curatam si dam prin razatoare. Adaugam ouale, uleiul, putina sare, faina treptat si framantam pana obtinem o coca ce nu se lipeste de maini. Eu am impartit coca in doua: din jumatate am facut gomboti, iar din cealalta, nudli.
Iata cum: am intins pe o planseta o foaie de 1/2 cm si le-am taiat in bucati. In fiecare bucata am pus  cate o pruna, invelind-o in totalitate in coca. Apoi am pus gombotii in apa care fierbea, intr-un vas in care pusesem si un pic de sare, cat prinzi intre trei degete. Am lasat sa fiarba 10-15 minute, trecand o lingura pe fundul vasului, ca sa nu se prinda. Apoi am stins focul si am mai lasat gombotii in cratita acoperita, tot 10-15 minute. Intre timp am prajit niste pesmet intr-o cratita. Am mutat, cu ajutorul unei spumiere, gombotii in cratita cu pesmet, am pus capacul, si, cu miscari de jos in sus si dreapta-stanga, am omogenizat totul. Gombotii se servesc, dupa plac, cu smantana si zahar sau doar zahar. Pofta buna!🙂
Nudli i-am facut din cealalta jumatate de coca, asa: am intins coca intr-o foaie, care am taiat-o cu un cutit ce tot l-am varat in faina, fasii subtiri. Am segmentat fasiile la cate 4-5 cm. Fiecare segment l-am luat si l-am facut cilindric, intre palme, cu doua miscari, una spre dreapta, alta pe stanga. A mers foarte repede asa , fata de cum citisem in alte retete, sa faci de la inceput cilindru (mie nu-mi reusea, se tot turtea), apoi sa-l tai bucati. Si nu m-am straduit de loc sa fie simetrici, caci de data asta, stiam din experientele precedente, ca nimeni nu va observa cat sunt de…simetrici🙂 Eu si cu fiica mea sigur nu, caci ne plac foarte mult si eram ocupate cu mancatul, nu cu masuratul🙂
Tot asa, ca la gomboti, nudli i-am fiert in apa, dar mai putin timp. Se incearca luand unul si sectionandu-l. Daca s-a fiert si miezul, sunt numai buni de tavalit in pesmet prajit in ulei. Ce sa va mai spun? Am fost foarte incantate si am mancat cu mare pofta, ceea ce va doresc si dumneavoastra!🙂

Lasă un răspuns

