Galerie: Salata delicioasa si sanatoasa

IMG_0111
M-am inspirat dintr-un articol unde se vorbea de sucul facut dintr-un mar, un morcov si o sfecla rosie cam de marimea marului. Beneficiile sunt extraordinare pentru organism, in ambele cazuri. Eu prefer sa-mi prepar salata, fiindca asa nu se pierde nimic, nici ce exista in pulpa lor.

1. MERELE : Se stie ca un mar mancat zilnic tine doctorul departe de casa. De ce? Pentru ca merele contin vitamina B2 şi acizi naturali, ajută la curăţarea intestinului şi la eliminarea senzaţiei de balonare. De asemenea, conţinutul de pectină din mere previn şi tratează constipaţia. Conţinutul de iod din mere contribuie la buna funcţionare a glandei tiroide. Vitamina A din aceste fructe ajută la prevenirea şi la tratarea răcelilor și a infecţiilor, la îmbunătăţirea vederii şi la protejarea pereţilor vaselor de sânge. Potasiu din mere previne bolile sistemului genito-urinar şi dezvoltarea pietrelor la rinichi. Consumul regulat de mere şi suc de mere proaspăt previne distrugerea celulelor creierului şi  a pierderii memoriei.

2. MORCOVII CRUZI : Morcovii conţin numeroase vitamine (A, B, C, E și K) şi minerale (potasiu, fier, sodiu, clor și iod) şi sunt bogaţi în antioxidanţi şi carotenoizi, substanţe esenţiale pentru buna funcţionare a organismului. De asemenea, în rădăcina de morcov se găsesc peste 20 de substanţe antioxidante, care previn depunerea colesterolului şi a trigliceridelor pe artere sub forma plăcilor de aterom. În plus, consumul regulat de morovi contribuie la scăderea colesterolului rău din sânge, prevenind astfel apariţia afecţiunilor cardiovasculare.

3. SFECLA ROSIE : Este bogata in fier, caroten, zahar vegetal. In plus, contine vitamina C si B (B1, B2, B3 si B6), acid folic, potasiu, iod, magneziu si carbohidrati. Consumul de sfecla rosie are o multime de beneficii:  – regenereaza celulele sanguine, datorita continutului ridicat de fosfor, magneziu si sodiu.;  – elimina toxinele din organism, astfel ca asigura o buna functionare a acestuia; – consumul de sfecla poate duce la prevenirea ganglionilor inflamati; – datorita aportului insemnat de vitamina A, mentine tesuturile si oasele sanatoase. In plus, este benefica pentru unghii si dinti si va ajuta sa aveti o piele catifelata si luminoasa. e) – este recomandat persoanelor care sufera de hipertensiune, deoarece are un continut ridicat de sodiu, care curata sistemul circulator;  – regleaza functiile rinichilor, datorita cantitatii insemnate de potasiu; – gratie aportului ridicat de magneziu, sfecla mareste productia de globule rosii din corp; – ajuta la reglarea functiilor ficatului si poate preveni hepatita si ciroza. In plus, sfecla rosie este singura leguma ce nu-si pierde din bogatul continut, prin fierbere.

Asadar, inarmata cu atatea promisiuni de mai bine, am luat o sfecla rosie, un mar si on morcov. Sfecla am curatat-o de coaja, dar morcovul si marul le-am spalat doar bine-bine, am montat mixerul si am trecut la treaba. Marului i-am scos din interior casuta si samburii. Am ras tot, am amestecat bine, dupa ce  am adaugat zeama de la o lamaie si putina apa plata, ca sa nu fie uscata si innecacioasa salata. Apoi am umplut o cana cu salata si am savurat-o. Restul l-am pus intr-un vas inchis in frigider si l-am consumat mai tarziu si a doua zi. E delicios si, dupa cateva zile, m-am simtit mai bine, mai in putere, nebalonata etc. De ma veti asculta, veti constata pe propria piele ceea ce am simtit si eu.

Pofta buna si multa sanatate!🙂

Lasă un răspuns

