Galerie: Mi-e dor de tine

de Tudor Arghezi2vai2kl

Mi-e dor de tine, zvelta mea femeie,

De gura ta de orhidee,

De sinul tau cu bumbi de dude,

De buzele-ti carnoase, dulci si ude,

Mi-e dor de tot ce se ascunde,

De soldurile tale tari, rotunde,

De genunchii tai mi-e dor,

Sa-mi stringa capul inlauntrul lor.

Da-mi pe limba sa le bea

Balele tale calde, mult iubita mea,

Femeia mea, durerea mea si viata mea.

Tu nu stii, ca la rau si bine,

Inima, gindul meu, lipite sint de tine,

Ca iedera te infasoara

Sufletul meu, cu frunza lui usoara.

Tulpina ta se-nalta pin’ la stele

Strinsa de vrejul gindurilor mele.

Tu nu stii ca esti totul pentru mine,

Lumina mea si zarile senine,

Vazduhul nalt si apa ce o sorb,

Sufletul meu fara de tine-i orb,

Mina tinjeste, mintea se-nconvoaie

Ca spicul de sacara fara ploaie.

Pamintul meu te cere, cerul meu,

In care-aud soptind pe Dumnezeu.

Gradina mea cu poame delicate,

Fantana mea cu ape ridicate

Tisnind in sus in soare

Si-aducatoare de racoare.

Vino, femeia mea, sa te mingii

De-a lungul pina la calcii

Cu buzele, cu ochii, cu visarea.

Ma uit la tine, te framinti ca marea,

Din spume de dantele, din talaze,

Cu peruzele, cu zmaralde si topaze.

Strecoara-te subt luntrea mea si lina

Du-mi-o-n adinc si in lumina.

Te cint ca un copil batrin,

Lasa-ma sa mi te-adorm pe sin,

Lasa-te-ntreaga sa iti leagan moale

In luntre farmecele tale

Si frumusetile tacute.

Bijuteria mea cu pietre nestiute

Decit de robul tau care te cinta,

Vino incet si ma-nvesminta

Cu sufletul, cu carnea ta,

Pe care nu o pot uita.

Tu esti iubita mea,

Stapina mea,

Durerea mea si bucuria mea.

Noi sintem unul amindoi

Ca un altoi linga un alt altoi

Si-n lumea toata suntem numai noi,

Ca doua carti legate intr-o carte,

De-a pururi, zi cu zi, pina la moarte.

Sa nu mai stiu de nimeni, de nimic,

Puiule mic,

Nufarul meu deschis

Plin de parfume rare si de vis.

Vino gradino,

Vino senino.

Vino incet ca zborul tiptil de rindunea

Iubita mea, femeia mea.

Un gând despre „Galerie: Mi-e dor de tine

  1. Dorințe | My life as Ioana

Lasă un răspuns

