Prajitura cu cirese si visine

Această prezentare necesită JavaScript.

De curand am gasit o reteta de praji cu cirese, care mi-a facut pofta si am hotarat s-o fac si eu. L-am rugat pe sotul meu sa-mi aduca cirese. El in schimb mi-a adus si visine si mi-a sugerat sa fac o praji cu ambele. Zis si facut! Azi de dimineata, – caci  au inceput caldurile cele mari, si mai incolo nu se poate decat zacea🙂 – m-am apucat de treaba. Am facut aluatul, dar putin altfel de cum scria in reteta. Eu am adaugat ouale cu albus cu tot, ceea ce, implicit a dus la un consum putin mai mare de faina, dar numai cu cca 100 g. Iata reteta:

  • 2 oua;
  • 150 g zahar;
  • un varf de cutit de sare;
  • 150 g unt (eu am pus margarina Rama);
  • coaja rasa de lamaie si portocale, circa o lingurita moca(in reteta originala era esenta de vanilie, dar eu ador coaja de lamaie si portocale in prajituri. Le da o aroma speciala.);
  • 2 linguri de lapte;
  • cca 350 g faina.
  • 2 cani cirese sau visine, sau cate una din fiecare;
  • 1 lingura gris;
  • 1 lingura zahar;
  • 1 plic zahar vanilat;
  • 50 g ciocolata rasa.

Se omogenizeaza cu mixerul ouale cu laptele, sarea si zaharul. Se adauga margarina sau untul, ce preferati, si 300 g faina si se amesteca totul, dar nu se framanta. Se pune la frigider, pentru cca 30 minute. Intre timp se curata de samburi o cana de cirese si una de visine si se pun intr-o strecuratoare, la scurs.

Se scoate 3/4 din aluat din frigider, se intinde pe o folie de plastic, sa fie mai usor de pus in tava. In tava mijlocie ca marime (18-20 pe 28-30cm), pe o coala de hartie de copt, se pune aluatul, care dupa ce s-a intins, a fost facut sul cu folie cu tot, si astfel se pune usor, ruland invers, cu folia deasupra, in tava. Se scoate folia, se aranjeaza marginile cu mana, se inteapa aluatul cu o furculita din loc in loc. Se presara  o lingura de gris pe aluat, se pune amestecul de fructe, uniform, ca sa acopere tot aluatul. Se presara o lingura de zahar si un pliculet de zahar vanilat. Ne-a mai ramas 1/4 aluat, care vine amestecat cu 50 g de faina si 50 g ciocolata rasa. Se rade uniform pe deasupra fructelor. Daca coca e prea moale, se mai pune pentru cateva minute in congelator (5-min). Va fi mai usor de ras deindata ce s-a mai intarit.

In cuptorul preincalzit in prealabil, se coace la 180 grade, sau foc 1/2 – caci eu am un aragaz mai vechi, care nu-mi indica gradele, dar stie sa gateasca si asa🙂 – cca 30 minute, sau mai mult, pana coca razuita incepe sa prinda culoare. Se lasa sa se raceasca in tava si apoi…pofta buna!🙂

9 gânduri despre „Prajitura cu cirese si visine

  1. IN curind am sa incep sa fac paine de casa: singurul loc, un cofetar gearman, de pe-aici a inchis cofetaria….E singura paine care o pot manca cu aceeasi satisfactie cu care mancam painea din copilarie! Tot ce se poate cumpara la magazinele generale, sant un afront culinar, pentru care cei vinovati ar trebui aruncati in puscarie (desigur, in mod natural cheia, trebuie aruncata in ocean!)

Lasă un răspuns

