Galerie: Iubind in taina…

Mihai Eminescu în tinereţe. Young Mihai Eminescu

Image via Wikipedia

                                                                     de Mihai Eminescu

Iubind in tainã am pãstrat tãcere,

Gândind cã astfel o sã-ti placã tie,

Cãci în priviri citeam o vesnicie

De-ucigatoare visuri de placere.

Dar nu mai pot. A dorului tarie

Cuvinte dã duioaselor mistere;

Vreau sã mã-nec de dulce-nvãpãiere

A celui suflet ce pe-al meu stie.

Nu vezi cã gura-mi arsã e de sete

Si-n ochii mei se vede-n friguri chinu-mi,

Copila mea cu lungi si blonde plete?

Cu o suflare rãcoresti suspinu-mi,

C-un zâmbet faci gândirea-mi sã se-mbete

Fã un sfãrsit durerii…vin la sânu-mi.

                                                      (1883, decembrie)

Lasă un răspuns

