Galerie: 18 septembrie la Martinesti

Această prezentare necesită JavaScript.

Fiind aproape ziua mea, am adunat gashca, adica pe parintii mei si noi si am mers la Martinesti, sa frigem niste mici, afara. Nu stiu cand vom mai avea ocazia, mai bine zis nu stiu daca primavara viitoare vom mai fi in formatie completa, parintii mei fiind asa de in varsta. Deci, mergand pe principiul”Ce poti face azi, nu lasa pe maine”, am impachetat in graba cele necesare, si am mers dupa ai mei. Iar mami nu era gata. Ea mai trebaluia prin casa, spala aragazul, desi cu vreo doua ore inainte ea ma sunase sa ma intrebe cand mergem. Vesnic asa face, de aceea de multe ori am renuntat pana si la compania lor. Am mai ajutat-o si eu cu pregatirile si in final am ajuns afara. Repede am gasit si un loc de campare potrivit. Erau flori de coada-soricelului in jur. Mami imediat a vrut sa-i culegem pentru ceai. Si in drum spre, tot ne batea la cap cu culesul de plante pentru ceai, cand mai mergem la pescuit. I-am repetat aceeasi poezie: „Mami, cand mergem la pescuit, noi pescuim, nu culegem plante!” Ce nesuferita sunt! In curand nu va mai fi si cine va plange ? Desi acum e tare pisaloaga! Ma seaca, vorba lui Dodi. :)) . Dar nu pentru asta am vrut sa scriu despre acea zi. Ci pentru urmatoarele: In timp ce se facea focul pentru gratar, eu pregatisem de acasa niste aperitive si mami a pus niste palincutza, asa ca ne-am omenit. Nu eram singuri pe acolo. In apropiere erau doua familii cu niste copilasi de vreo 2-3 anisori. La un moment dat unul din ei a inceput sa planga si eu mi-am amintit si le-am spus la ai mei ca pe vremea cand eu eram mica, daca incepeam sa plang, ei imi cantau o romantza in limba maghiara, „Ell torott a hegedu”. La care tati, la cei 85 ani ai lui, azi-maine, s-a pus sa ne cante el romantza, de la cap la coada. Are memoria mult mai buna decat pare si vocea, desi slabita, inca e placuta. In familia noastra era obiceiul ca la reuniuni de familie, dupa ce se servea masa, se cantau romante, ori in maghiara, ori in romana. Pe atunci nu erau casetofoane, MP3 playere sau Youtube.

Dupa aceea i-am mai admirat pe copiii din apropiere, care mai de care mai draguti. Unul tragea dupa el cu o sfoara un camion mare de jucarie, mai mare ca el. Celalalt a vrut si el, dar nu l-a lasat. Apoi s-au marait putin, s-au imbrancit, s.a.m.d. Noi comentam de pe margine, zambind. Ca sa aplaneze conflictul, tatal unuia a luat o minge si i-a provocat la fotbal. Asa dragutzi au fost! Mai incolo, pe malul apei, o alta familie, impreuna cu cainele lor. I-am urmarit si pe ei o vreme. Cainele alerga fericit de colo colo. Apropo de colo-colo, Dodi a avut o carte de povesti cu pasarea Colo-Colo, care nu statea locului, de aceea au numit-o asa. Dupa ce am terminat ospatul, am mai stat de povesti. Toata lumea a fost de acord ca afara din oras e mai placut, decat, pana si la parintii mei pe terasa. Acolo, desi sunt doar case vechi, dar cu etaj in jur, orizontul e limitat de ele. In schimb la Martinesti se vede pana hat departe. Fara sa-mi dau seama, intr-una din fotografii am prins si acest orizont. In final ne-am adunat „jucariile”si ne-am dus spre casa. Intre case si copaci am prins si un apus de soare. Mami a insistat sa-l fotografiez. Le-am povestit ca fac poze si le postez pe Facebook si ca mai ma joc si mai si scriu aici cate ceva si sunt foarte incantati. Tati al meu a scris poezii in tineretea lui. A primit si un premiu care i-a fost inmanat chiar de Mihail Sadoveanu. Bineinteles ca sunt foarte mandra! Odata chiar am dat peste un caiet cu poeziile lui, dar daca nu l-am pus bine atunci, acum cine mai stie pe unde e?

Si asa s-a sfarsit inca o duminica din vietile noastre. Sa dea Domnul sa mai fie si altele, cate vrea El.

Lasă un răspuns

