Galerie: Tigrania

Adi mica

Sa n-o caute nimeni pe harta, pentru ca nu exista. Cel putin nu pana acum. Locuiam langa teatru, la etajul trei, intr-o garsoniera. Aveam vreo de 3 ani, cand tanti Mayer a venit si m-a chemat sa ma joc cu copiii ei. Avea 2 baieti, Robi si Dodi, cam de varsta mea. Blocul avea o curte comuna cu altul, mai mic, care e chiar langa teatru. Noi, locuind asa sus, aveam o panorama mai bogata: vedeam acoperisul teatrului si, mai departe, cele ale actualei catedrale romano-catolice. Tocmai de aceea,  cand au fost inundatiile din 1970 m-am simtit in siguranta. A venit la noi in vizita unchiu Filu, m-a intrebat daca nu mi-e frica, iar eu i-am raspuns ca pana la turnurile bisericii nu are cum sa ajunga apa. Dar asta iarasi e o alta poveste. In bloc cu mine locuiau, in afara de fratii Mayer, inca doua fete de varsta mea, Aliszka si Neli, apoi Danut, Liliana, si Kati, acestia din urma fiind ceva mai mari. In blocul de vizavi, la parter, erau trei baieti. Cu mama lor m-am mai intalnit dupa ce m-am mutat inapoi in urbea mea natala. Dar sa revin la Tigrania. M-am dus cu tanti Mayer, la ei, singura, fara ai mei. Pe noi ne-au lasat singuri. La un moment dat baietii au iesit si ei din camera in care eram. A trecut ceva timp in care am ramas singura. Ma jucam cu o papusa foarte frumoasa de acolo. Ce ma mai fascina, dintre jucariile de acolo, aveau niste papusi Katiusha, care-mi placeau mult. Deodata se deschide usa si apar doua dihanii care se indreapta spre mine, maraind de zor, ingrozitor. Cine erau ? Roby si Dodi, in patru labe, imbracati cu blanurile  parintilor, trase pe dos. Pesemne am tipat, pentru ca a intrat si tanti Mayer, m-a luat in brate si i-a certat pe baieti. Apoi m-a intrebat daca mi-a fost frica. Iar eu i-am raspuns:”- Nu, cum sa-mi fie frica? Doar eu sunt din Tigrania si nu mi-e frica de tigri. Eu sunt regina lor.”:))) De fapt inimioara imi batea sa-mi sparga pieptul, nu alta. Cred ca stiau si ei. Mult timp dupa s-a povestit de Tigrania, pe strada Horea, la nr 7.

Lasă un răspuns

